חתול במגפיים

הוכח מחקרית ששינויי מזג האוויר משפיעים עלינו, בני האדם… אבל האם ידעתם שגם חתולים מושפעים מאותם שינויים ממש?

אם תבחנו את התנהגותו של החתול שלכם, תוכלו לראות שינוי ברור במצב הרוח שלו ובהתנהגותו בימים הקרים ובעונה הסוערת.

אז – מה כדאי שתדעו ואיך תוכלו לעזור לו לצלוח את החורף בסבבה?

חתול/ שבלול

מכירים את התנוחה הזו, המשתבללת? ובכן, ככל שהחתול שלכם משתבלל יותר, כך נוכל להסיק שהוא מנסה ומתאמץ לשמור על חום גופו וזהו סימן מצוין עבורנו לעזור לו להתחמם.

יש חתולים שהפרווה שלכם צפופה ועבה יותר והמסוגלות שלהם להתמודד עם הקור גבוהה יותר. אממה, אם יש לכם בבית גור חתולים או חתול מבוגר, אלה מכילים את הקור בצורה פחות טובה – אלה הצעירים עדיין לא מווסתרים את חום הגוף בצורה מפותחת דיה, ואילו אלה המבוגרים סובלים ממפרקים רגישים יותר, מה שעלול לגרום להם לכאבים כשמזג האוויר קר.

רגישים, אלה

מידת הרגישות של חתולים לשינויים ברמת האור היא גבוהה. בסתיו ובחורף יש פחות אור, מה שמשפיע באופן ישיר על רמות הסרוטונין שבגופם, אותו הורמון שאחראי על תקינות מערכת העצבים ומשפיע גם על מצב הרוח של החתול.

אולי שמתם לב לחתול שלכם שוכב ומתרפק בדיוק בנקודה בה השמש נותנת את אותותיה בבית, ככה, במרדף בלתי נשלט אחר אזור שמשי יותר.

תוכלו לנסות ולמקום בפינות הללו כרית נעימה או שמיכה מפנקת, על מנת לעודד את החתול להתרווח בהן.

שנאכל משהו?

תגידו, בחורף, אתם מוצאים את עצמכם אוכלים יותר? ובכן, באופן טבעי ולגיטימי, גם חתולים אוכלים יותר בחורף.

ראשית – אפשרו להם לאכול יותר, במידה כמובן, אבל קצת יותר. אגב, זו הזדמנות קלאסית לשדרג את איכות המזון שלהם, כיוון שמזון איכותי נספג בגוף בצורה טובה יותר, מה שגורם לחתול לקבל את הערכים התזונתיים להם הוא זקוק, גם כדי לחזק את מערכת החיסון שלו וגם כדי לשמור על חום גופו.

חתול/ פדלאה

סתם, סתם, אנחנו צוחקים. אבל בנימה רצינית יותר – זמן משחק משפיע לא רק על מצב בריאותו של החתול, אלא גם על מצבו המנטלי, לכן רצוי במיוחד לסייע לו לפרוק אנרגיה עם פעילות פיזית ומשחקים שונים, כמובן בהתאם לגיל וליכולת שלו.

פשוט הוציאו את המשחקים והשטויות האהובות עליו והקדישו לו זמן.

מגדלי חתולים רבים אינם סבורים שהחתול שלהם זקוק לתשומת לב יוצאת דופן בחורף – שמענו לא פעם שאם חתולי הרחוב מצליחים לשרוד בקור ובגשם, בוודאי גם חתולי הבית יכולים להסתדר ללא שום השגחה מיוחדת… ובכן, זה לא עובד ככה.

יותר מזה, מהו בעצם חתול בית? סוג של פעוט מתפנק, חבר דעתן ואפילו שותף למשחק, פה ושם. ברגע שתתייחסו אליו בהתאם, סיכוי טוב יותר שתעברו יחד את העונה הקרה בצורה חמימה ונעימה.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם