ידידו הנאמן של האדם המבוגר

כולנו יודעים שהכלב הוא ידידו הנאמן של האדם, אך אמירה זו נכונה אף יותר כאשר מדובר באנשים מבוגרים.

עבור אדם מבוגר, הכלב הוא יותר מחיית מחמד נאמנה – הוא יכול לארח לו לחברה, לדרבן לפעילות גופנית, לאפשר לו לחוש שזקוקים לו ועוד. מצד שני, יש כמה וכמה שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים איזה כלב לאמץ ובדיוק לשם כך התכנסנו הפעם.

ריכזנו עבורכם מספר נקודות שחשוב שתתנו עליהן את הדעת לפני שתבחרו לאדם מבוגר כלב לאימוץ:

מימדי הכלב

לא פעם, לאדם מבוגר יתאים כלב שמימדיו קטנים יחסית. כך ניתן לדאוג לכלב בצורה מיטבית גם אם הדירה בה אותו אדם מתגורר היא קטנה יותר, ובנוסף יהיה קל יותר לקלח את הכלב בכיור מבלי להצטרך להתכופף אל האמבטיה.

אופי

לרוב, לאנשים מבוגרים יתאימו כלבים בעלי מזג רגוע. ישנם כלבים שקשה לרסן את ההתנהגות שלהם, או שהם קופצניים במיוחד או קנאים לטריטוריה שלהם, מה שהופך אותם למאתגרים עבור אדם מבוגר.

גיל

טיפול בגורים הוא שונה לגמרי מטיפול בכלבים בוגרים. משפחות צעירות יכולות ליהנות מחינוך הגור, לצפות בגדילתו והתפתחותו, בעוד שדווקא אדם מבוגר יוכל להעריך את הנוחות והרוגע שבאימוץ כלב בוגר.

צרכים

אין ספק שאהבה היא גורם מרכזי בקשר בין אדם לכלבו, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם לכלב יש צרכים שונים שצריכים להילקח בחשבון כשמתחייבים לאימוץ. ישנם למשל כלבים הזקוקים לכמות רבה של פעילות גופנית או לטיולים רבים. אלה יתאימו פחות לאימוץ על ידי אדם מבוגר.

כלב או כלבה

ברור שאין כאן קביעה חד משמעית, אבל יש סברה הטוענת שנקבות נחשבות לרגועות יותר מאשר זכרים ואף נוטות להיות נאמנות יותר ולהיקשר לבית שהן חיות בו.

לסיכום – לאנשים מבוגרים יש שיקולים ייחודיים לבחירת כלב כחיית מחמד ולכן, שאתם ניגשים לעמותות ולכלביות, ציינו כבר מההתחלה שאתם מחפשים כלב המיועד לטיפול על ידי אדם מבוגר.

המאלפים והעובדים במקום יוכלו לכוון אתכם אל כלבים רלוונטיים ולחזק את בחירתכם, כך שהן הכלב והן בעליו ייהנו מחייהם המשותפים.

מאחלים לכם אימוץ מדהים והתחלה חדשה ומיוחדת יחד.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם