מכת חום בכלבים

ברוכים הבאים לקיץ. חם, לח, חם, אביך, חם, שמשי וגם חם.

עם הטמפרטורות הגבוהות ועומסי החום אנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של מכות חום בקרב כלבים.

ראשית, מהי מכת חום?

חום יתר, היפרתרמיה – מוגדר כמצב קיצוני בו הגוף סופג או מייצר יותר חום ממה שהוא יכול לפלוט. טמפ׳ הגוף הנורמלית של כלבים נעה בין 37.5-39.5, כאשר מעל לטמפ׳ של 41 מעלות, תפקוד תאי הגוף נפגע בצורה כזו או אחרת ומעמיד אותם בסכנה ממשית של פגיעה במערכות הגוף השונות ובין היתר במערכת העצבים.

חשוב לנו להדגיש כי מכת חום בכלבים עלולה להוות סכנת חיים ומצריכה טיפול וטרינרי מיידי. ככה, בלי להקל ראש או לחפש תשובות ועצות אצל גורמים שאינם מוסמכים.

אז – כיצד מתרחשת מכת חום בכלבים?

ובכן, מכת חום מתרחשת לרוב בחודשי הקיץ והגורמים העיקריים הם:

  • השארה של הכלב ברכב סגור או במקום שאינו מאוורר מספיק
  • השארה של כלב בחצר הבית, בעיקר כשאינה מוצלת באופן מספק
  • פעילות גופנית מאומצת בתנאי מזג אוויר קיצוניים

ישנם גורמים נוספים אשר מגבירים את סיכויו של הכלב ללקות במכת חום, כמו למשל גיל מבוגר או צעיר במיוחד, משקל יתר, מחלות רקע, כלבים שפרוותם צפופה, כלבים פחוסי אף וכלבים גדולי מימדים.

למה צריך לשים לב?

ראשית, לסימנים מעוררי דאגה – חוסר מנוחה, עודף ריר, חוסר יציבות, נשימה מהירה, דופק מואץ, גרירת רגליים וכמובן התנהגויות קיצוניות יותר כמו עוויתות ואובדן הכרה. בחלק המקרים נראים גם תסמינים כמו הקאות ושלשולים.

מה לעשות?

בראש ובראשונה, לחייג אל הווטרינר הקרוב, לתאר את המצב באופן המדויק ביותר שניתן ולהישמע להוראות.

  • אין ספק שחשוב להעביר את הכלב לאזור מוצל, לחלל מצונן, ממוזג ומאוורר.
  • לנסות לתת לכלב מים במנות קטנות, אך בשום אופן לא להכרחי אותו לשתות.
  • בשום פנים ואופן לא לקרר את הכלב באמצעות קרח או מים קפואים.
  • ניתן לנסות לצנן מעט את גופו של הכלב באמצעות מטלית לחה על הצוואר, בית השחי, הגב וכפות הרגליים. אנו מזכירים, לא קרח ולא מי קרח.
  • החשוב מכל הוא להגיע אל המרפאה להערכת מצב ולטיפול מקצועי.

הטיפול הרפואי המיידי בכלב יכלול בדרך כלל קבלת נוזלים לוריד, קירור של בעל החיים, בדיקה מקיפה של מדדים וקבלת החלטות שיתבססו על מצב הכלב בזמן אמת וכמובן על תוצאות הבדיקות.

לסיום, אנו רוצים להדגיש את חשיבות ההגעה המיידית למרפאה. אין לנו ספק שאתם רוצים בטובתו של הכלב ולכן, אל תבזבזו זמן יקר על הססנות וטיפול לא מקצועי.

מאחלים לכולכם קיץ בטוח, בריא וממוזג.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם