5 טיפים למאמץ הנרגש

החלטתם לאמץ כלב? אנחנו כל כך שמחים בשבילכם! החלטה נבונה.

ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיקלו עליכם (וגם עליו, כמובן) את ההסתגלות:

1. מותר ואסור

בטרם תיכנסו יחד הביתה, מוקסמים ונרגשים, החליטו מראש מה יהיה מותר ומה אסור. האם תסכימו שיעלה על הספה? האם יורשה להיכנס לכל חדרי הבית? ועוד כאלה ואחרים.

2. אזור פרטי

גם הכלב שלכם, ככל בן בית אחר, זקוק לפינה שלו, לחלקת האלוהים הפרטית בה יוכל פשוט להיות. כדאי שזה יהיה אזור שלא נמצא בשימוש תדיר על ידי שאר בני הבית, אבל גם לא מבודד לגמרי. כלבכם יוכל לבחור לשהות בפינה הזו בכל עת שירצה להירגע בסביבה בטוחה ונוחה משלו.

3. צ׳ופרים

זיהיתם התנהגות טובה ורצויה? תגמלו את החמוד באמצעות חיזוק כלשהו – חטיף, צעצוע וכמובן מילות עידוד בטון חיובי. באותה המידה, אל תעודדו אותו לאחר התנהגות שאינה רצויה, אל תצחקו או תלטפו אותו מיד. זה רק יבלבל אותו וישלח מסרים סותרים.

4. חמים ונעים

במידה ואימצתם גור, תוכלו למקם באזור השינה שלו בקבוק מים חמים (לא רותחים, חמים). הפעולה מדמה את חום גופה של אימו ותשרה רוגע וביטחון.

5. תגובה מיידית

כלבים חיים את הרגע, את ה״כאן ועכשיו״. רגעים לאחר המעשה הם כבר שכחו והמשיכו הלאה ולכן, גם כשהכלב עושה משהו טוב וגם אם לא טוב, הגיבו באופן מיידי על מנת שיוכל לקשר בין ההתנהגות לתגובה שלכם. ככל שתחזרו על התגובה בהקשר לאותה פעולה, כך הכלב יפנים את מה שאתם מנסים להעביר לו.

רוצים להתייעץ? יש לכם שאלות?

אנחנו כאן בשבילכם, אל תהססו לפנות אלינו.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם