חשיבות סירוס ועיקור בקרב כלבים

הדעות בנושא סירוס ועיקור של כלבים וחתולים הן רבות ואין ספק כי הדיון שב ועולה אחת לתקופה, מסעיר את הרוחות ומעורר מודעות.

בישראל קיימת בעיה של התרבות יתר של כלבים וחתולים חסרי בית. כמות הכלבים והחתולים המובאים לכלביות, הסגרים ועמותות גדולה הרבה יותר מכמות התאים הקיימים להשגחה עליהם ונוצרה תופעה מחרידה של המתת כלבים וחתולים בריאים וטובים מפאת חוסר מקום. מבלי להיכנס לדיון בנושא, נאמר שזו סיבה משמעותית למדי לעודד עיקור וסירוס של חתולים וכלבים.

צריכים עוד סיבות, מלבד העניין המוסרי והאתי?

ישנם אי אלו מחקרים המראים בבירור שכלבים מסורסים ומעוקרים חיים יותר זמן מאלה שלא סורסו או עוקרו וזאת ממספר סיבות:

בקרב זכרים מסורסים קיימת ירידה בתמותה מסרטן האשכים, ירידה בתמותה מגידולים ודלקות בפרוסטטה וגם ירידה מתמותה בעקבות קרבות עם כלבים אחרים.

בקרב נקבות מעוקרות קיימת ירידה בתמותה בעקבות דלקות ברחם, ירידה בתמותה בעקבות סיבוכי הריון וכן ירידה בתמותה בעקבות גידולי עטין.

בדרך כלל בעלי החיים נעשים רגועים יותר לאחר העיקור או הסירוס אך בניגוד לדעות ששמענו בעבר, אין כל השפעה על שמחת החיים שלהם.

כבר שמענו בעבר את המשפט ״נוגד את הטבע״. ובכן, הכלב או הכלבה שלכם חיים בביתכם ולא בטבע ולכן עליכם לדאוג להם ולעשות את כל מה שניתן על מנת להקל עליהם, למנוע מהם מחלות קשות, מצבי רוח משתנים ובלתי נשלטים וכן להאריך את חייהם ולמקסם את בריאותם.

החלטתם לסרס ולעקר? הנה תמצית ההתנהלות המומלצת ליום שאחרי:

עיקור

לאחר עיקור הכלבה, כמו כל הליך כירורגי אחר, נדרש זמן התאוששות ומעקב רפואי. לרוב הכלבה תשתחרר מהמרפאה מיד לאחר העיקור, לאחר כמה שעות של התאוששות כמובן. במקרים נדירים יחליט הווטרינר להשאיר את הכלבה למעקב ללילה אחד או יותר, בהתאם לנהלים המקובלים ובהתחשב במצב הרפואי של הכלבה.

במהלך השעות שלאחר העיקור הכלבה תהיה רגישה לאוכל שהיא צורכת. כדאי להתחיל להאכיל את הכלבה רק כמה שעות לאחר העיקור ובהמשך לשמור על מינון מוקפד של אוכל ומים לפי הנחיות הווטרינר. ביום שאחרי העיקור יכולה הכלבה לחזור לאכול כפי שנהגה קודם לכן.

חשוב לשמור על רמת פעילות נמוכה ולתת לה לנוח כמה שיותר. התפרים הם אזור רגיש במיוחד ולכן חשוב להמעיט בפעילות כדי שהם לא ייפתחו או תיווצר דלקת.

בדרך כלל מומלץ להשאיר את הכלבה בבית במשך כשבוע ולהגביל את יציאותיה לטיולים. הטיולים צריכים להיעשות כשהכלבה קשורה לרצועה ובהליכה איטית מאוד, לפי הנחיות הווטרינר המטפל.

במקרים של נפיחות, דימום או הפרשות חשוב ליצור קשר מיידי עם הווטרינר.

סירוס

הסירוס הוא ניתוח לכל דבר אשר מבוצע בהרדמה כללית. לאחר סירוס כלב נדרשת התאוששות והחלמה של מספר ימים, בדרך כלל כ-10 ימים לאחר הניתוח, זאת בעיקר בגלל התפרים. לרוב הכלב יילקח הביתה מספר שעות לאחר הניתוח, בהתאם כמובן לשיקוליו של הווטרינר. ישנם מקרים בהם הכלב יצטרך מעקב רפואי מוקפד יותר ולכן יחליט הווטרינר להשאיר אותו במרפאה להשגחה.

החלטתם לסרס או לעקר את חיית המחמד שלכם? עדיין מתלבטים ורוצים להתייעץ איתנו? אל תהססו.

אנחנו כאן בשבילם וגם בשבילכם.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם