שמירה על הגיינת הפה בכלבים

לשמירה על הגיינת הפה של הכלב שלכם ישנה חשיבות רפואית ואסתטית אשר תשפיע משמעותית על איכות, בריאות ואורך החיים שלו.

אנחנו, בני האדם, נוהגים לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום על מנת לשמור על השיניים והחניכיים שלנו ואילו נושא הגיינת הפה בחיות מחמד אינו זוכה למספיק תשומת לב.

אבחנה מוקדמת של בעיות שיניים וחניכיים מסייעת במניעת מחלות פה ומצבים דנטליים חמורים. הדרך הקלה והנכונה ביותר לעקוב אחר מצב השיניים של כלבכם היא פשוט להביט בהן על בסיס קבוע וכן להיות מודעים לסימנים העלולים להוות אינדיקציה לקיומה של בעיה.

איך לעשות זאת?

על מנת לבדוק את שיני הכלב יש להרים את שפתיו לאורך הפה ולהביט בשיניים הקדמיות והאחוריות ככל שניתן. יש להיות עדינים על מנת שלא לגרום לתחושת חרדה אצל הכלב.

במידה ואי אפשר לעשות זאת באופן עצמאי, בקשו מהווטרינר שיבדוק את שיני הכלב לפחות אחת ל-6 חודשים.

איך לנקות את שיני הכלב ולשמור על הגיינת הפה שלו?

  1. ראשית פזרו מעט משחת שיניים המיועדת לכלבים על גבי המברשת המיוחדת המותאמת לשיניהם של כלבים. ליחצו על המשחה כלפי מטה לתוך שערות המברשת. ללא ביצוע נכון של השלב הזה, יתר הפעולה עלול להיות בלתי אפשרי.
  2. הזמן הנכון לעשות זאת הוא הזמן בו כלבכם נוהג להיות רגוע יותר. אם מדובר בכלב גדול, הושיבו אותו על הרצפה. אם זה כלב קטן, תוכלו להושיב אותו בחיקכם.
  3. החזיקו אותו ביד אחת סביב הפה כך שהבוהן והאצבע לוחצות בעדינות אך בנחישות על הלסת התחתונה והעליונה, בצורה זו הפה יישאר סגור. עם היד השניה הרימו בעדינות את השפה והחדירו את מברשת השיניים לתוך הלחי. עד כאן – השלב המאתגר.
  4. המקום החשוב והמהותי ביותר לצחצוח הוא הגבול שבין החניכיים לשיניים. יכול להיות שכלבכם לא ישתף פעולה ליותר מדקה או שתיים ולכן כדאי להתחיל כל פעם במקום אחר.
  5. התמקדו בלהבריש רק את צידן החיצוני של השיניים. הצד הפנימי של השיניים יכול להוות אתגר לא פשוט, לכן נסתמך על כך שהלשון עושה עבודה טובה בשמירת הניקיון בצידן הפנימי של השיניים.

צחצוח שיני כלבכם אמור להתבצע על בסיס יומיומי ולכל הפחות 3 פעמים בשבוע.

בתום פעולת הצחצוח, אל תשכחו את הפרס או הצ׳ופר – בכל זאת, הכלב שיתף פעולה והתנהג למופת. מגיע לו.

דעו כי ניקויי שיניים לכלבים הפכו לפופולריים יותר בשנים האחרונות. רגע לפני שאבן השן גורמת לכלב שלכם לקשיים, למחלות חניכיים ואף לעקירות שיניים, אנחנו ממליצים לכם להגיע למרפאה ולהתייעץ על שיטת הטיפול הנכונה עבורו.

אנחנו כאן בשבילכם.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם