טיפול בכלבים מבוגרים

הזמן אינו עוצר מלכת וזה נכון גם כשמדובר בחברינו ההולכים על ארבע.

את הכתבה הבאה הכנו עבורכם, בעלי הכלבים, על מנת שתדעו כיצד נכון לטפל בכלבכם כשהוא מתחיל להאט את הקצב.

ראשית – מתי כלב נחשב למבוגר?ֿ

ככלל, כלבים מגזעים גדולים יותר מזדקנים מהר יותר מגזעים קטנים יותר. כך יכול כלב מגזע ענק להיחשב מבוגר בהגיעו לגיל 6.5-7, בעוד שכלבים זעירים ייחשבו לכאלה רק כמה שנים לאחר מכן.

איך תדעו לזהות את סימני ההזדקנות של כלבכם? הנה כמה מהם:

  • פרווה מאפירה
  • האטה בקצב ההליכה, רמה הולכת ופוחתת של אנרגיה
  • שינה מרובה
  • שינוי במשקל (הן עלייה במשקל והן ירידה במשקל)
  • ריח לא נעים מהפה
  • שינויים בשמיעה או בראייה

איך להתמודד עם השינויים הללו? מה נכון לעשות? למה חשוב לשים לב?

  • צרכים תזונתיים: לכלבים מבוגרים יותר יש צרכים תזונתיים משתנים. לרוב, רמת הפעילות שלהם הולכת ופוחתת, מה שאומר שהם זקוקים לפחות קלוריות לעומת כלב בוגר, בריא ופעיל. בד בבד, כלבים מבוגרים יכולים להפיק תועלת רבה משפע חלבונים איכותיים, פחמימות המתעכלות בקלות, ויטמינים ומינרלים ייעודיים. אנו ממליצים לפנות אלינו או לווטרינר המטפל בכלבכם על מנת להגדיר צרכים תזונתיים אלה. זו הדרך הטובה והנכונה ביותר להתאים את המזון המדויק לכלבכם בשלב זה של חייו. חשוב לציין כי חלק מהכלבים עולים במשקל עם ההזדקנות ואילו חלקם האחר יורד במשקל. במידה והבחנתם בשינוי במשקלו של כלבכם, חשוב להיוועץ בווטרינר המטפל על מנת שיערוך את הבדיקות המתאימות.
  • שמיעה: אם כלבכם אינו מגיב לקריאה בשמו או לפקודות מילוליות או נובח כך פתאום ללא סיבה נראית לעין, זה עלול להעיד על בעית שמיעה. בדומה לבני אדם, גם חושיו של הכלב עלולים לקהות עם השנים.
  • ראייה: קרום מעורפל וכחלחל המופיע בעיניו של כלב מבוגר נחשב לתופעה רגילה שלרוב אינה פוגעת בראייה בצורה משמעותית. לעומת זאת, הופעה של מעין ערפל לבנבן בעיניו של הכלב (קטרקט) עלול כן להוביל לעיוורון. חשוב להיות עם היד על הדופק ולהגיע לקליניקה לבדיקה על מנת לאבחן ולטפל בהתאם.
  • בריאות דנטלית: כלבים מבוגרים לרוב יפתחו בעיות שיניים וחניכיים. הקפידו לצחצח את שיניהם ולהביאם למרפאה אחת לכמה חודשים לבדיקה. חניכיים כואבות או שיניים רופפות עלולות לגרום לכלבכם סבל מיותר ואף להקשות עליו לאכול.
  • עור וגוף: ככל שכלבכם מתבגר, מומלץ לבדוק את עורו, האם מופיעים עליו פצעים כלשהם או בליטות. אלה עשויות להעיד על ציסטה או גידול. אם אינכם בטוחים, פנו אלינו או אל הווטרינר המטפל והפנו את תשומת ליבו לאזור המדובר.

לסיכום – היו חברים אמיתיים לכלבכם המזדקן. בקרו באופן תכוף אצל הווטרינר ובקשו את הבדיקות התקופתיות הרלוונטיות, שימרו על קצב הליכה איטי יותר אך זיכרו כי הליכות ופעילות תורמים לשמירה על כושרו ובריאותו של כלבכם, טפחו אותו והיו סבלניים.

כלבכם אמנם התבגר אך אין סיבה ששנותיו המתקדמות לא יהיו טובות, נעימות ומלאות באהבה.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם