כל מה שאתם צריכים לדעת על ניתוחים בחיות מחמד

אם אתם מגדלים חיות מחמד בכלל וכלבים בפרט, אתם כבר יודעים שמהר מאוד הם הופכים להיות חלק מהמשפחה, בני בית לכל דבר. ככאלה, במידה והם נדרשים לעבור הליך פולשני או ניתוח כירורגי כלשהו, ודאי תחפשו את כל המידע הקיים ברשת ותאבדו את הידיים והרגליים מרוב אינפורמציה.

החלטנו לרכז עבורכם את הנושאים המרכזיים בכתבה אחת בה נעבור על כל מה שחשוב לדעת על ניתוחים בחיות מחמד.

כיום קיימים אי אלו סוגים של ניתוחים בחיות מחמד, חלקם נפוצים ומוכרים מאוד – כמו למשל ניתוחי עיקור וסירוס, ניתוחי אוזניים, ניתוחי חלל הפה, ניתוחים קיסריים וניתוחים להסרת גידולים וחלקם שכיחים פחות, כמו למשל ניתוחים אורתופדיים, ניתוחים במערכת העיכול, ניתוחים פלסטיים, ניתוחי עיניים ואף קטיעות גפיים.

אנחנו יודעים, הקרביים שלכם מתהפכים בעודכם קוראים מילים אלה אבל התחייבנו להעביר לכם את המידע שבו תוכלו לעשות שימוש ברגעים הלא פשוטים הללו והנה אנחנו ממשיכים במשימה.

בדיקה לפני הרדמה

לפני תהליך הרדמת חיית המחמד, יבצע הווטרינר בדיקה גופנית ויעריך את הצורך בבדיקות נוספות.

בדיקות דם יכולות להזהיר את הרופא מפני נוכחות של מצבים כגון: התייבשות, אנמיה (חוסר דם), דלקות שונות, סכרת, מחלת כליות או כבד שעלולים לגרום לסיבוכים בהמשך. התוצאות מאפשרות לנו לבחור את פרוטוקול ההרדמה הבטוח ביותר והנכון עבור חיית המחמד שלכם וכן מספק קו בסיס השוואתי לערכים, לבדיקות נוספות בעתיד.

קטטר וריד ונוזלים

בפרוצדורות מסוימות נידרש לגלח חלק קטן מהפרווה שעל רגל חיית המחמד בכדי להכניס קטטר וריד אשר יספק נוזלים במהלך הניתוח.

הדבר חשוב מאוד על מנת להחזיר לגוף נוזלים שאיבד במהלך הצום, כדי לשמור על לחץ הדם במהלך ההרדמה וגם כדי לאפשר סילוק מהיר יותר של חומרי ההרדמה מהגוף בשלב ההתאוששות שאחרי.

סיבוכים פוטנציאליים (נשימה עמוקה וממשיכים לקרוא, כן?)

הסיבוכים הנפוצים אשר יכולים להתרחש בכל פרוצדורה כירורגית הינם: דימומים, זיהומים ותגובות אלרגיות לחומרי ההרדמה.

חשוב לזכור שבכל פרוצדורה כירורגית יתכנו סיבוכים, הן בהרדמה והן בניתוח עצמו. אנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר עבור חיות המחמד שלכם. אנחנו מקפידים על רמת סטריליות גבוהה של חדר הניתוח והצוות הווטרינרי על מנת למנוע זיהומים וכן דואגים לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת להימנע מאותן בעיות פוטנציאליות, לפני, במהלך ולאחר ההליך.

חשוב שלאחר הניתוח תאפשרו לחיית המחמד מקום שקט לנוח בו, ממש כפי שהייתם נוהגים בבן משפחה שעבר ניתוח כירורגי. יש להשגיח על אזור התפרים באופן יומיומי, לשמור על ניקיון המקום ולדווח לרופא המטפל על כל נפיחות או הפרשה.

ניתוחים בחיות מחמד הם חלק בלתי נפרד מהטיפול הנכון והטוב שאתם יכולים לתת לבעלי החיים שלכם כבעליהם. אנחנו יודעים שלא קל לקבל החלטות שכאלה ולכן מפצירים בכם ליצור עימנו קשר ולהתייעץ בטרם תקבלו החלטה. אנחנו כאן גם עבור בעלי החיים שלכם וגם עבורכם.

בריאות שלמה והחלמה מהירה!

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם