כל מה שצריך לדעת על חיסונים וטיפולים ולא ידעתם לשאול

יש כמה חיסונים וטיפולים שחשוב שכלבכם יקבל, אבל לא סתם – בגיל המתאים ובמועד המדויק.

מה למשל?

במקרה הכינונו מראש:

חיסון פרוו

חיסון כנגד מחלת גורים שכיחה וקטלנית, הניתן אך ורק לגורים בגיל 6 שבועות.

חיסון משושה

חיסון המכיל הגנה ל-6 מחלות מדבקות (אגב, ביניהן גם פרוו) המסוכנות לגורים וגם לכלבים בוגרים. החיסון ניתן לראשונה בגיל 6-8 שבועות ויש לחזור עליו פעמיים נוספות במרווחים של שבועיים (כלומר, סה"כ סדרה של 3 זריקות משושה). לאחר מכן (או כאשר מדובר בכלב מעל גיל שנה) החיסון ניתן פעם בשנה.

חיסון כלבת

חיסון חובה (!) לכל כלב מגיל 3 חודשים, נגד מחלת הכלבת המדבקת גם לבני אדם. החיסון ניתן אחת לשנה. עם חיסון הכלבת הראשון חובה להחדיר לכלב שבב אלקטרוני.

חיסון תולעת הפארק (ספירוצרקה-לופי)

למעשה זהו לא חיסון אלא טיפול מונע לתולעת קטלנית אשר חודרת לגוף הכלב לאחר שאכל חיפושית זבל נגועה ויכולה לגרום למוות. כיוון שמדובר בטיפול מונע, יש להקפיד לתת לכלב את הזריקה פעם ב-3 חודשים.

טיפול נגד תולעים

ניתן בכדור או בזריקה. לכלבים אשר סובלים מתולעים, יש לתת זריקה או כדור ולחזור על הפעולה כעבור 10 ימים. טיפול זה מומלץ לכל הגורים.

לכלבים בוגרים שאינם סובלים מתולעים, מומלץ לתת כדור או זריקה – פעם בחצי שנה.

פרעושים וקרציות

קרציות ופרעושים מעבירים מחלות רבות ומסוכנות לכלבכם, אשר חלקן אף מדבקות לבני אדם. טיפול קבוע בכל חיות הבית וטיפול בחצר, אם יש כזו, היא הדרך היחידה להיפטר מהם לחלוטין.

טיפול מונע נגד פרעושים

אמפולות או ריסוס אחת לחודש. יש לטפטף את תוכן האמפולה על העור בעורפו של הכלב או בין השכמות (מקום שאינו יכול ללקק) ולדאוג שהעור יבש לפני הטפטוף. החומר נספג דרך העור לדם ומספק הגנה מפני פרעושים למשך חודש.

טיפול מונע נגד קרציות

בעונה החמה, אביב-קיץ, מומלץ לשים לכלב קולר נגד קרציות. קולר איכותי יעיל לתקופה שבין 4-6 חודשים. נסו לא להרטיב את הקולר והקפידו לשטוף ידיים טוב טוב אם נגעתם בו.

הרבה מידע, אנחנו יודעים.

אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה והבהרה. צרו עימנו קשר ונסביר הכל.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם