איך מטיילים עם הכלב בחורף?

יש כל מיני דרכים ושיטות לטייל עם הכלב בעונה הקרה (יותר). יש שמוציאים את הכלב למינימום הזמן ההכרחי, יש שיוצאים לטיול ארוך, ריחני ועמוס טיפות ויש שיוצאים כרגיל, אבל מקפידים לקטר על זה טוב טוב אחר כך.

תגידו, תהיתם פעם איך הכלב שלכם מרגיש בטיול גשום?

ריחות, ניחוחות ורחרוחים

כלבי סומכים על תקשורת כימית (מבוססת על ריח), לכן הם מריחים כל עמוד, כל שיח, את הטוסיקים של כלבי השכנים וכולי. עבורם, האף הוא כלי שמדווח להם מה סובב אותם, אילו כלבים עברו שם לפניהם, אילו אנשים הלכו שם, האם המסלול בטוח עבורם ועוד.

ואז – מגיע הגשם ושוטף את הריחות שלמדו להכיר ולזהות ואף מעלה ריחות חדשים שהכלב לא מכיר. הם בעצם צריכים להריח את המסלול מחדש, לסמן לעצמם, לקטלג, לאפיין ולהתמצא מחדש בסביבה שלהם.

צרכים כשצריכים

אחת הסיבות שלוקח לכלבים זמן רב יותר לעשות את צרכיהם בחורף, קשורה במה שכתבנו למעלה על ריחות וסביבה שאינה מוכרת. ישנם כלבים שלוקח להם המון זמן לעשות את ענייניהם כי הם צריכים להתמצא מחדש בסביבתם, וישנם כאלה שיעשו מהר ומיד.

אנחנו מציעים שלא להחזיר את הכלב הביתה מיד לאחר שעשה את צרכיו, פשוט כי זה ילמד אותו לעכב את עשיית הצרכים על מנת שלא למהר ולחזור פנימה. הוא רוצה לטייל עוד קצת וליהנות מהחוץ. פשוט המשיכו את הטיול עוד כמה דקות כדי שכלבכם ימצה את החוויה.

מפחיד שם

כשהכלב מפחד לטייל בגשם – כדאי לעשות טיולים קצרים, אפילו רק מתחת לבית או לבניין, על מנת שיעשה את צרכיו, ומיד לחזור הביתה. הגישה שלנו דוגלת בכך שאין טעם להכריח את הכלב לטייל בחוץ כשהוא מפחד.

צריך לאפשר לכלב לעשות את צרכיו בחוץ ואז לחזור למקום שהוא מסווג כבטוח – הביתה.

זיכרו – בימים גשומים, הסביבה המוכרת לכלב הופכת בין רגע לסביבה שאינה מוכרת ולכן גם פחות בטוחה, מבחינתו.

מה שלא יהיה, כשאתם חוזרים מטיול רטוב, נגבו ויבשו את כלבכם טוב טוב באמצעות מגבת.

מאחלים לכם חורף בטוח, בריא ומלא בכשכושי זנבות.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם