בוני, רוצה לשמוע על מנת היום?

יש אינספור דעות, גישות ומחקרים בנושא תזונה מיטבית בקרב כלבים ואנחנו מאמינים שיש מקום לרבים מהם.

מה שבחרנו לעשות בכתבה זו הוא לרכז 5 נקודות חשובות שכדאי להכיר בכל הקשור להזנת הכלב שלכם בצורה שתטיב עימו.

  1. נוהגים לתת לכלב שלכם את שאריות ארוחת הצהריים? חשוב שתדעו שכלב לא צריך לאכול מזון שאין בו ערכים תזונתיים רלוונטיים. הכלב צריך לאכול רק מזון מותאם לכלבים. במקרה של גורים יש מזון מותאם לגורים, או לכלב בוגר, או לכלבים עם בעיות רפואיות. בטבע כלבים נהגו לקבל את הערכים התזונתיים שלהם מטרף שלכדו, מפירות, דשא ואפילו חרקים (פיכס). אממה, מאז עברו כמה שנים טובות ועם כל הרצון הטוב שלכם, אנחנו בספק אם תצאו לצוד וללקט עבורם. מה שכן, חשוב להתייעץ עם הווטרינר המטפל ולשאול אותו מה סוג האוכל המומלץ לכלב שלכם, בהתחשב בסוג הכלב, גילו ומצבו הגופני.
  2. על אף הסברה הרווחת שכלבים הם אוכלי בשר בלבד, הם יכולים להפיק תועלת תזונתית גם מצריכת פירות וירקות. יחד עם זאת, יש פירות וירקות שאינם טובים עבורם (בעיקר אלה העתירים בסוכרים). גם בנושא זה, מומלץ לשאול את הווטרינר המטפל מה כדאי וממה להימנע.
  3. כדאי לזכור שהכלב שלכם לא צריך לאכול יותר מדי. ההמלצה הרווחת היא להאכיל את הכלב בשתי ארוחות מדודות ביום, פעם בשעות הבוקר ופעם בשעות הערב. הוא לא אמור לאכול שלוש או ארבע ארוחות מדי יום, ובטח שלא צריך שימלאו את צלחתו בכל פעם שהוא מסיים את תכולתה. ואם רוצים לצ'פר את הכלב, עשו זאת במתינות והקפידו על מתן חטיפים שיועדו לכלבים. כמובן שגם בנושא הכמויות – ישנם כלבים שזקוקים למינונים שונים, לזמני האכלה גמישים, לתוספים תזונתיים וכולי. אתם יודעים את מי לשאול, כן
  4. הגשתם לכלב שלכם את ארוחת הבוקר שלו והוא הסתער עליה והעלים אותה בתוך דקותיים? נסו לשים כדור בתוך צלחת האוכל שלו. הכדור ישמש כמכשול שיעכב את קצב הזלילה שלו וימתן את אופן האכילה.
  5. זכרו שיש מאכלים אסורים שאין לתת לכלבים, ללא קשר לגיל, סוג או כל פרמטר אחר, כגון: שוקולד, בצל, שום, ברוקולי, כרובית, אלכוהול, ענבים, עצמות ומאכלים מטוגנים ומתובלים. מזונות אלה עלולים לגרום להקאות, שלשולים, רעידות, חום גוף גבוה, פרכוסים ובמקרים חמורים זה אף עלול להסתיים במוות.

בכל שאלה הקשורה בתזונת הכלב שלכם, אל תהססו לפנות אלינו ולהתייעץ.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם