ילדים וכלבים | לאב סטורי

המשפט ״להביא לילדים כלב״ תמיד מעורר בנו אי נוחות מסוימת, על אף שברור לנו שמרבית האנשים לא מתייחסים אליו פשוטו כמשמעו.

אין ספק שלצרף כלב לחיק המשפחה הוא דבר אדיר, מרגש ונפלא, הן לכם, המבוגרים שבחבורה, והן לילדים שיקפצו מעלה מטה עד התקרה שוב ושוב כשישמעו שהנושא עומד על הפרק.

העלינו כאן כמה נקודות חשובות הקשורות באימוץ כלב למשפחה עם ילדים:

  • ראשית, חשוב להקפיד להתייחס לכלב שלנו כאל חלק מהמשפחה ולכן לקחת בחשבון כי מדובר בהחלטה שתלווה את משפחתכם ב 10-16 השנים הבאות. רק אומרים.
  • חשוב לזכור שבסופו של דבר כלב הוא בעל חיים, חיה, עם אינסטינקטים והתנהגויות שעלולות לעורר תגובות חייתיות. לכן, בתקופה הראשונית לאחר שצרפתם כלב לחיק המשפחה, אל תשאירו אותו לבד עם התינוק או עם הילדים הקטנים שלכם. בדיוק כפי שאח גדול עשוי להתנהג לא תמיד באופן המצופה ממנו, כך גם הילדים שלכם יכולים להטריד את הכלב, להציק לו, למשוך באוזניו או בזנבו מתוך סקרנות או בשעת משחק ולא תמיד הכלב יהיה סבלני לכך.
  • חשוב מאוד ללמד ילדים איך לתקשר עם הכלב החדש. התרגשות יתר של ילדים עשויה להתפרש בצורה לא נכונה אצל כלבים, צעירים ובוגרים גם יחד.
  • אין ספק שכשילדים רואים גור, הם הופכים לשלולית מתקתקה ולכן כשנושא האימוץ הממשמש ובא יעלה, ייתכן שהילדים יתעקשו לאמץ גור קטנטן.

הורים לילדים קטנים, זה בשבילכם: אתם בדרך כלל עסוקים מאוד, ולעיתים קרובות אין לכם את הזמן הפנוי, היכולת או הרצון להשקיע שעות ארוכות בחינוך, טיפול וטיפוח. חשוב לציין שבהתחלה גורים דורשים הרבה זמן ותשומת לב, שעות משחק, אילוף וחינוך לצרכים, ביקורים תכופים אצל הווטרינר ובעיקר הרבה ניקיון וסדר.

לפני יום האימוץ, עצרו וחשבו האם יש לכם את הזמן והיכולת להשקיע בגור ואם התשובה שלילית, הסבירו לילדים בצורה תואמת גיל מה השיקולים שלקחתם בחשבון.

  • נכון, כלב יכול ללמד ילד מהי אחריות, סבלנות, אמפתיה וחמלה, אך זכרו – ילד צעיר אינו מסוגל לחנך או לטפל בצורה מלאה ואחראית בכלב, כך שהאחריות המלאה מוטלת עליכם, ההורים.
  • הציבו לילדים כללים הנוגעים לכלב. החליטו יחד היכן תהיה ממוקמת המיטה שלו, האם יש מקומות בבית שתאסרו עליו להיכנס אליהם, האם תרשו לו לעלות על הספות וכו'.

ילדיכם יצטרכו ללמוד כיצד לנהוג עם הכלב לכן הקפידו להקדיש זמן על מנת ללמד את שניהם איך לנהוג אחד בשני, מה מותר ומה אסור, מה רצוי ומה חובה.

  • חווית הגדילה וההתפתחות לצד כלב מפתחת אצל ילדים כישורים חברתיים שיעזרו להם בהמשך חייהם. הוכח שוב ושוב שילדים הגדלים לצד כלבים מפתחים אמפתיה רבה יותר לבני אדם, הם רגישים לסביבתם ולומדים להיות רגישים, קשובים ואף שיתופיים יותר.
  • הכלב מעצם נוכחותו המתמדת והיציבה לצד ילדיכם עוזרת בבניית הביטחון העצמי שלהם. הקשר מעצים את הרוגע והביטחון ונותן לילד תחושת סיפוק, מסוגלות וערך עצמי. בנוסף, כאשר הילד מתבגר והופך להיות עצמאי ואחראי יותר, חשוב ומומלץ לתת לו אחריות משמעותית וקבועה בטיפול בכלב. האכלה, החלפת המים, יציאה לטיולים, שעות משחק והברשה, נותנים המון לילדיכם ולכלבכם כאחד.
  • לפני האימוץ, קראו יחד עם הילדים מאמרים, כתבות וטיפים והתייעצו עם מאלף במידת הצורך. התנהלות משותפת שכזו תהפוך את החוויה המשפחתית כולה לנעימה הרבה יותר.

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה. אנחנו כאן בשבילכם.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם