מחלות חניכיים בחתולים

מחלות חניכיים הן בעיה נפוצה בקרב חתולים.

כמו אצל בעלי חיים רבים, פיו של החתול מכיל חיידקים רבים הנמצאים בשיניים, בחניכיים ובלשון. החיידקים הללו אינם מזיקים בדרך כלל, אך במקרים של אי שמירה על היגיינה מספקת, בצירוף תזונה לא מאוזנת, הם עלולים להסב נזק.

סימנים בולטים של מחלת חניכיים בחתול יכולים להיות אודם בחניכיים, ריח רע מהפה ועוד. מדובר למעשה בדלקת שהתפתחה וגורמת לחוסר נעימות וגם לכאב.

בשלבים מתקדמים של מחלת החניכיים סביר שתהיה השפעה על האכילה. הכאב שכרוך בלעיסה עשוי לגרום לחתול להימנע לחלוטין מאכילה וייתכן שיופיעו שינויים התנהגותיים כגון חוסר אנרגיה, אי רצון לשחק ועוד.

איך מטפלים?

מחלות חניכיים נוצרות כתוצאה מריבוי של אבנית בשיניים.

בדומה לבני אדם אשר צריכים לבקר אצל השיננית לכל הפחות פעם בשנה, גם החתול שלכם זקוק לניקיון אבנית תקופתי.

ישנם חתולים בעלי מזג נוח ו״זורם״ שמאפשרים צחצוח שיניים בתדירות מספקת. אלה לרוב יהנו משמירה על היגיינת הפה ותימנע התפתחות של מחלת חניכיים.

בכל מקרה – ניקוי שיניים בקרב חתולים נעשה תחת הרדמה מלאה ובמהלכו מתבצע ניקוי יסודי של השיניים והחניכיים. בחלק מהמקרים נדרש גם טיפול תרופתי משלים של אנטיביוטיקה, משככי כאבים, נוגדי דלקת ועוד.

איך תדעו מה מצב החניכיים של החתול שלכם?

בדיקת חלל הפה בחתול נעשית אך ורק אצל וטרינר.

בהנחה שאתם מבקרים אצל הווטרינר המטפל אחת לתקופה, ודאו שנושא זה זוכה להתייחסות בבדיקה הגופנית הכוללת, וכמובן שעליכם להיות ערניים ומודעים לסימנים השונים המצריכים התייחסות גם בין בדיקה לבדיקה.

חשוב לגלות אחריות ולשים לב אם לחתול יש ריח רע מהפה, או ריור מוגבר, או שחל שינוי כלשהו בהרגלי האכילה שלו. במידה ויש חשש, יש להביאו לבדיקה.

מחלת חניכיים בחתולים היא בעיה שכיחה למדי וברוב המקרים השפעותיה הפיכות. עם זאת, לעיתים עלולים להתפתח סיבוכים שעשויים להוביל לצורך בטיפול רציני יותר ואף להסתיים בתוצאות טרגיות שיכלו להימנע מבעוד מועד.

מאחלים בריאות שלמה וגרגורים בשפע וכמו תמיד – זמינים לכל שאלה והבהרה.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם