על פרווה, טיפוח ותספורות כלבים

כלבים זקוקים לטיפוח בכלל ולטיפוח הפרווה בפרט. נקודה.

לא מדובר בטרנדיות, באופנה חולפת או בפינוק, אלא באיכות חיים, בריאות והיגיינה.

שמירה על הפרווה של הכלב חשובה מאוד לבריאותו הכללית כיוון שהיא שומרת על חום הגוף שלו, מגינה עליו מפני טפילים שונים, מפני נזקי עור ועוד.

רמת הטיפוח הנדרש משתנה מכלב לכלב בהתאם לסוגו, סוג הפרווה ומצבו הבריאותי.

אם נתייחס לרגע לתפקידו של ספר הכלבים במשוואה הזאת, נגדיר שעליו להוציא את הכלב מהמספרה לאחר הטיפול כשהוא נקי והגייני, ולמרות שאנחנו לגמרי בעד לוק מחמיא, חשוב להדגיש שבחירת המראה הסופי של הכלב היא משנית לחלוטין – כל עוד הוא נעשה בהתאמה מלאה לצרכיו ומתוך חשיבה על איכות חייו בראש ובראשונה.

הכל מתחיל בהברשה

הברשה נכונה, עקבית ותכופה של הפרווה היא הדבר הבסיסי ביותר שחשוב להקפיד עליו כדי לשמור עליה.

ההברשה צריכה להיות עדינה, באמצעות מברשת מתאימה (!) ובהתייחסות למידת הנשירה העונתית.

דעו שבקיץ כמעט כל כלב נוטה להשיר יותר שיער מאשר בתקופות אחרות, ולכן רצוי להבריש אותו אחת לשבוע או עשרה ימים.

איך קובעים את תדירות התספורת?

תדירות התספורת נקבעת על פי סוג הפרווה של הכלב, על פי המצב שלה ועל פי צרכיו של כל כלב באופן פרטני.

ככלל, אנחנו ממליצים להתייעץ עם הווטרינר המטפל כדי להבין כל כמה זמן מומלץ לבקר אצל ספר הכלבים אבל א-ם הייתם דוחקים אותנו לפינה ושואלים כל כמה זמן-איך-כמה-ולמה, בטח היינו אומרים שככה, בגדול:

  • כלבים בעלי שיער קצר לא זקוקים לתספורת אלא לעיתים נדירות, אבל כן זקוקים לאמבטיה מדי פעם וכמובן להברשת השיער, קצר ככל שיהיה.
  • אגב, אם הם משירים הרבה שיער, רצוי להבריש אותם לעיתים קרובות יותר.
  • כלבים בעלי שתי שכבות של שיער קצר (כמו כלבי זאב, למשל) צריכים הברשה יסודית לפחות ארבע פעמים בשנה, אבל לא מספרים אותם בתדירות זו ולפעמים גם בכלל לא.
  • כלבים בעלי שתי שכבות של שיער ארוך משירים שיער על פי עונות השנה וזקוקים מאוד להברשות תכופות. כמו כן ובמקביל לכך, רצוי מאוד לקחת אותם לספר הכלבים כדי לקצר את השיער שמתחיל להסתבך או שנוצרים בו קשרים ו״ראסטות״.
  • כלבים בעלי פרווה עבה וצפופה מומלץ לספר בכל עונה כדי להימנע ממצב של קשרים וסיבוכים בשיער, כדי שלא יגיעו למצב בו יידרש גילוח.
  • כלבים בעלי פרווה דמויית משי, כמו שיצו וחבריו הטובים, את אלה מספרים בדרך כלל בכל חודשיים-שלושה, אבל אם הכלב מגדל את פרוותו מהר מזה, אז לגיטימי שיסתפר גם אחת לחודש וחצי.
  • ישנם גם כלבים בעלי פרווה ארוכה וגלית. אותם צריך להבריש היטב, מכל הלב ולעיתים תכופות ואם השיער ארוך יותר מ2.5–3 ס"מ, יש לבקר אצל הספר.

כמובן שזה אינו מדע מדויק וכדי לתת את המענה הנכון והמדויק לכלב שלכם, צריך לראות, להרגיש ולבדוק את הפרווה והעור כדי לקבוע מה מתאים לו וכל כמה זמן.

לספר לבד או לגשת לספר כלבים?

בכל מצב מומלץ להזמין (או ללכת אל) בעל מקצוע שיבצע את התספורת.

לספר כלבים מקצועי, מנוסה ואמין יש את הידע, המיומנות והציוד המתאים לביצוע העבודה כך שהכלב יילך לדרכו בריא, שלם וללא פציעות מיותרות שנגרמו במהלך התספורת.

רגע לפני שתקבעו, אנחנו ממליצים לקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, שחוו את רמת הביצוע, העבודה והשירות שאותו ספר העניק להם.

תרצו להתייעץ איתנו לגבי טיפוח הכלב שלכם, הברשה, תספורות ועוד? אנחנו כאן בשבילכם.

צרו קשר ושיהיה קיץ בריא, בטוח ומלא כשכושי זנבות.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם