פרווה בריאה בקרב חתולים

מכירים את המשפט ״נפש בריאה בגוף בריא״? ובכן, אצל חתולים זה מתורגם לחתול בריא בפרווה מבריקה, או משהו כזה.מכירים את המשפט ״נפש בריאה בגוף בריא״? ובכן, אצל חתולים זה מתורגם לחתול בריא בפרווה מבריקה, או משהו כזה.

כמה נקודות שחשוב לדעת על פרוות החתולים שלכם:

  • בקרב חתולים, פרווה מבריקה, יפה ונעימה היא סימן להיותם בריאים. אצל חתולים, טיפול נכון ותדיר בפרווה שלהם לא רק תסייע להם להיראות ייצוגיים ומהממים במיוחד, אלא גם תעזור במניעת בעיות טפילים ומחלות עור שונות.
  • בדיוק כפי שהמזון שאנחנו, בני האדם, אוכלים משמעותי לבריאותנו ולתפקודי מערכות גופנו השונות, כך גם אצל בעלי החיים. מזון שאינו מספק את החומרים הנחוצים לחתול יכול לגרום לו לנשירה מוגברת, מה שמגדיל את הסיכון לבליעת כמות גדולה של שיער ויצירת כדורי שיער. דאגו שהחתול שלכם יהנה מתזונה מאוזנת, מותאמת ובריאה.
  • אפרופו נשירה וכדורי שיער – לנשירת פרווה אצל חתולים יכולות להיות סיבות רבות. בחלק מהמקרים מדובר בתהליך טבעי ונורמלי, אבל באחרים מדובר בבעיה רפואית שחשוב לפתור. אם החתול בריא, חיוני ועדיין סובל מכדורי פרווה רבים, קיימות דרכים שונות להתמודד עם התופעה. חשוב לפנות אל הווטרינר המטפל כדי למצוא את הפיתרון המתאים לחתול שלכם ויפה שעה קודם.
  • באופן עקרוני, אין צורך לקלח חתולים כיוון שהם עושים עבודה מעולה בשמירה על נקיונם בעצמם. אממה, אם בכל זאת ישנה סיבה, חשוב להשתמש במים חמימים ובסבון ייעודי לחתולים. בסיום, הקפידו לייבש אותם טוב טוב, כיוון שיש להם נטייה להצטנן בקלות.
  • אמנם הם עושים חיל בניקוי עצמי, אבל הם בהחלט זקוקים לעזרה במניעת קשרים וכדורי שיער. חתולים בעלי פרווה קצרה מומלץ לסרק פעם בשבוע במברשת עם זיפים מחומר טבעי ובמסרק עם שיניים צפופות. חתולים סיאמיים וחתולים מגזעים אחרים שאין להם פרווה תחתית, ניתן להבריש במברשת גומי במקום במברשת עם זיפים טבעיים. חתולים עם פרווה ארוכה יש להבריש בתדירות גבוהה יותר, משהו כמו פעמיים-שלוש בשבוע ורצוי באמצעות מסרק עם שיניים רחבות. חתולים שמבלים את זמנם מחוץ לבית, רצוי להבריש כל יום.

לסיום, העור והפרווה של החתולים שלכם מהווים חלק ממנגנון ההגנה הטבעי של גופם ולכן חשוב לשים לב שהם במצב מיטבי.

אם יש לכם ספק או שתרצו להתייעץ איתנו לגבי פרוות החתול שלכם, התזונה שלו ומצבו הבריאותי באופן כללי, אל תהססו לפנות אלינו.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם