שאלות ותשובות בנושא עיקור

עיקור הוא ניתוח שכיח בקרב חיות מחמד בכלל וכלבות בפרט, ולאחר שקיבלנו כמה וכמה שאלות בנושא לאחרונה, החלטנו לרכז אותן כאן במקום אחד.

בניתוח עיקור מוצאות שחלות הכלבה והרחם. הניתוח מונע מהכלבה להתייחם וכמובן שולל את האפשרות להביא גורים.

מומלץ לעקר את הכלבה עוד לפני הייחום הראשון, שמתרחש לרוב בסביבות גיל חצי שנה בקרב כלבות מגזע קטן ועד שנה בקרב כלבות מגזע גדול.

משך ההתאוששות משתנה מכלבה לכלבה.

לאחר עיקור הכלבה, כמו בכל הליך כירורגי, נדרשים זמן, התאוששות ומעקב רפואי.

בדרך כלל הכלבה תשתחרר ממהמרפאה לאחר כמה שעות של התאוששות מבוקרת אך במקרים מסוימים יחליט הווטרינר המטפל להשאיר את הכלבה למעקב ממושך יותר, בהתאם לנהלים ולמצבה הרפואי.

 

חשוב להיצמד להנחיות הווטרינר מבחינת הזנה, מנוחה וטיפול באזור התפרים ולא רק ביום-יומיים שלאחר הניתוח, אלא בשבועיים שלאחריו ובכל מקרה שצץ ספק, ליצור קשר עם המרפאה ולהיוועץ בצוות המקצועי.

לניתוח עיקור חשיבות עיקרית לבריאותה של הכלבה:

הוכח מחקרית כי כלבות מעוקרות חיות יותר מאלו שאינן מעוקרות, זאת בשל מניעת גידולים ממאירים במערכת המין, מניעת דלקת רחם, הפחתה בגידולי העטין ולעיתים אף הקלה בבעיות התנהגותיות ברמות שונות.

העיקור מונע את שלבי הייחום, על כל המשתמע מזה, אך חשוב מכך, חשוב לדעת שמדי שנה מומתים אלפי (ולפעמים עשרות אלפי) כלבים עזובים ומחוסרי בית.

נכון, הגורים חמודים כל כך, רכים ומתוקים אבל בסופו של יום תופתעו לדעת שקשה ולפעמים בלתי אפשרי למצוא להם בית ראוי, מה שהופך את הסיפור לטרגי ואת הכוונות הטובות להרסניות.

עוד חשוב לזכור כי למרות הסברה המוכרת, לכלבות אין צורך הורמונלי או רגשי לחוות הריון ולגדל גורים. אם רווחתה וטובתה של הכלבה עומדת לנגד עיניכם, עיקור הוא הבחירה הנכונה.

לכל ניתוח עלולים להיות סיבוכים או תופעות לוואי ולמזלנו בניתוח עיקור השכיחות שלהם נמוכה.

כמו בכל ניתוח בהרדמה מלאה, קיימם סיכון לרגישות לחומרי ההרדמה, דימומים ברמות שונות וכדומה.

בנוסף קיימות תופעות לוואי נוספות לניתוח עיקור, שאחת מהן היא השמנה. העיקור עצמו אינו גורם ישירות להשמנה, אך הוצאת השחלות והרחם משפיעה על ירידה בהורמוני המין, שהם אחד מהגורמים המשפיעים על האטת המטבוליזם – שהיא מערכת חילוף החומרים בגוף. האטה זו עלולה לגרום לשריפה איטית יותר של הקלוריות בגופה של הכלבה, אך ניתן להתמודד עם תופעה זו בקלות, על ידי פעילות פיזית, משחקים אנרגטיים והתאמת התזונה לצרכי הכלבה.

תופעת לוואי חמורה יותר היא אובדן שליטה על מתן שתן (בשל ירידה באסטרוגן). במידה וזה קורה, ניתן לתת תרופה אשר מטפלת במרבית המקרים.

למרות תופעות הלוואי האפשריות אנו חוזרים על ההמלצה לעקר את כלבתכם.

אנחנו בטוחים שזוהי הדרך היעילה והמוסרית ביותר להגביל את כמות הכלבים אשר מחפשים בית חם והפיתרון הבריאותי הנכון ביותר לשמירה על אורח חיים מיטבי עבור הכלבה שלכם.

תרצו להתייעץ בנושא? אנחנו כאן בשבילכם.

צרו קשר ונשמח לענות על כל שאלה.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם