תולעת הפארק הקטלנית

תולעת הפארק (SPIROCERCA LUPI) התגלתה לראשונה בארץ באזור הפארק הלאומי ברמת גן ופארק הירקון בתל אביב ומאז הולכת ומתפשטת ברחבי הארץ. מדובר בתולעת הגורמת למחלה קשה בכלבים ולעיתים אפילו למוות.

איך נדבקים?

אופן ההדבקה בתולעת מורכב – הטפיל עובר שלבי גלגול רבים: חלקם בסביבה, חלקם בגוף הכלב וחלקם בחיפושית זבל ייחודית. כן, איכס, אנחנו יודעים.

החיפושית הכרחית להתפתחות המחלה ולמעשה, הדבקת הכלבים היא דרך אכילת החיפושית הנגועה, לרוב ביחד עם שאריות זבל או מזון בסביבה.

חשוב להבין שכלב לא חייב להגיע לפארקים או לגינות כלבים על מנת להידבק בתולעת. החיפושיות הנגועות יכולות לנוע וכך גם כלב שלא יוצא מחצר ביתו או יוצא לטיולים רק בסביבת העניין, עדיין עלול להיחשף ולהידבק במחלה.

איך מזהים?

לרוב הסימנים הם כלליים ואינם יחודיים לתולעת.

בין הסימנים הנפוצים יותר:

  • חום
  • הקאות
  • קושי בבליעה
  • קשיי נשימה
  • ירידה במשקל
  • שלשולים
  • צליעה
  • ועוד.

חשוב שלא תחששו או תהססו, לפנות לגורם מקצועי בכל שאלה או ספק שעולים בכם באשר למצבו הפיזי של כלבכם. מומלץ להתייעץ עם וטרינר לא רק במקרה של הופעת התסמינים שהזכרנו, אלא גם אם אתם מבחינים בשינויים אחרים ותסמינים שונים.

איך מטפלים?

הטיפול היעיל ביותר למחלה הוא מניעתה מראש. המניעה מתבצעת ע"י טיפול תרופתי הניתן בזריקה כל חודשיים או שלושה. הזריקות המכילות חומר הקוטל את הטפיל ואינו מזיק לכלב.

כלב שמאובחן כחולה בזמן, כלומר לפני התחלת תהליכים בלתי הפיכים בגוף הכלב, יטופל בזריקות מתאימות בתדירות גבוהה. ידוע על מקרים רבים שבהם נצפתה נסיגה של המחלה ואף החלמה מלאה.

מה עוד חשוב לדעת?

חשוב מאוד למנוע מהכלב שלכם לאכול דברים בעת טיוליו בחוץ. שאריות מזון, זבל, צמחים וגם (סליחה, אבל אין ברירה) שאריות צואה של כלבים אחרים. הטפיל המדובר עלול להיות מצוי בכל אלה ועוד.

לא מצליחים להשתלט על ההולך על ארבע? מחסום פה מאוורר יעשה את העבודה.

חשוב מאוד שתהיו ערניים וכמובן שתקפידו על שגרת הטיפול המונע התקופתי.

יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם